Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore. Excepteur sint lorem cupidatat.

İstikamet Hızdan Önemlidir

Bizi Takip Edin :

a

YKS – LGS Destek Programı

  /  YKS – LGS Destek Programı

YKS-LGS DESTEK PROGRAMI
26 Saat-7 Hafta

Programın Özü: Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyenler, cevizin tamamını kabuk zannederler.

Gazzali

Öğrencilerin akademik başarılarını, genellikle sınavdan aldıkları notlarla ölçme eğilimindeyiz. Bu nedenle özellikle deneme sınavlarından aldıkları puanlar, onlar hakkındaki “başarılı” ya da “başarısız” tanımlamalarımızın da ana kaynağını oluşturuyor.

Bir gencin başarısızlığının sebebi, akademik becerilerindeki eksiklik ya da yeterli çalışmaması olabilir. Bunların yanında, çok ama verimsiz çalışmaktan yetersiz motivasyona, odaklanamamaktan kaygıya kadar pek çok sebebi de olabilir. Ama biz anne-babalar ekseriyetle kolay yolu seçeriz. Çocuğumuzu tanımaya çalışmak yerine, sorumluluğu ona yıkmaya ve yeterli çalışmadığı için hak ettiği başarıyı elde edemediğine, onu da kendimizi de inandırmaya çalışırız.

Önüne daha fazla test daha fazla kaynak koyarak başarısını artıracağımızı zannederiz. Oysa tam da İmam Gazali’nin ifade ettiği gibi, kabuğa odaklanmak yerine cevizin özüne inmek gerekmez mi? Öksüren hastanın öksürüğünü, geçici olarak kesmek mi yoksa öksürüğe neden olan ve sonra kronikleşmesi muhtemel hastalığı anlamak mı daha doğru yöntem sizce?

Öğrencinin akademik açıdan çok başarılı olduğunu bir an için kabul edelim. Her şey burada bitiyor mu? İstediği bölüm ya da “seçtiğiniz” meslek acaba onun istediği, kendini ifade edebileceği ve gelecekte mutlu olacağı bir meslek mi? Hiç bunu düşündünüz mü? Yoksa toplum ve yakın çevre baskısı ile ona bir meslek mi beğendiniz? Acaba o da yüzbinlerce ablası ve ağabeyi gibi sevmediği bir bölümde mi okuyacak, sevmediği bir mesleğin sahibi mi olacak?

Gelin onun akademik başarısı önündeki engelleri tanımaya, varsa bunları ortadan kaldırmaya, onun mizaç ve kişiliğine en uygun mesleğin ne olduğunu anlamaya gayret edelim.

Bu kapsamda, öğrenciler ve velilerimiz için bir temel program ve iki ilave modül hazırladık. Temel programda öğrencinin kendisini, duygu ve düşüncelerini tanımasını sağlıyoruz. Başarılı olmasını engelleyen bariyerleri görmesini temin ediyoruz. Akademik başarısını arttıracak teknikler öğretiyoruz. Programın sonunda dört seanslık birebir öğrenci koçluğu ile kalıcı farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz.

Sınav kaygısını yönetme modülünde, öğrencinin kaygısını bilimsel yöntemlerle ölçerek, bu kaygıyı yönetecek teknikler uyguluyoruz. Böylece öğrenciler kaygıyı, kaygının kaynaklarını, kaygının yol açtığı duygularını tanıyabiliyor ve bunları yönetebilecek seviyeye geliyor.

Meslek danışmanlığı modülünde ise öğrenciye yine bilimsel bir test uygulayarak onun mizaç ve kişiliğine uygun olan ve olmayan mesleklerin envanterini çıkartıyor, birebir yapacağımız 3 seans kariyer koçluğu ile doğru tercih yapmasına zemin hazırlıyoruz.

BAŞARI PSİKOLOJİSİNİ OLUŞTURMA PROGRAMI

16 Saat

(En Fazla 12 Öğrenciyle)

Ebeveynlerle Çalışma: (2 Saat)

  1. Meslek Nasıl Seçilmelidir?
  2. Sınav Anne Babalığı Nasıl Olmalıdır?
  3. Sınava Hazırlanan Gençlere Nasıl Davranılmalıdır?
  4. Kaygı Nedir? Nasıl Oluşur?
  5. Anne Baba ve Çevrenin Kaygıdaki Rolü Nedir?
  6. Çocuk Nasıl Takdir Edilmelidir?
  7. Gençlerin Beyni Nasıl Çalışır?

Öğrencilerle Çalışma: (14 Saat)

  1. Kendini Tanımak
  • Neden Başarısız Oluyoruz?
  • Başarının Önündeki Olumsuz İnançlar
  • Güçlü ve Zayıf Tarafları Keşfetmek
  • Beynin Sınırsız Kapasitesini Fark Etmek
  • Gerçek Potansiyelin Farkına Varmak
  1. Hedef Yönetimi
  • Akademik Hedef Tespit Etmek
  • Hedefe Ulaştıracak Eylemleri Planlamak
  • Plana Sadık Kalmak ve Sürdürülebilir Motivasyon Sağlamak
  1. Zihne ve Duygulara Hâkim Olmak
  • Sınav Stresi Nedir? Nasıl Oluşur?
  • Özgüven Eksikliği ve Yetersizlik Duygusu Akademik Başarıyı Nasıl Etkiler?
  • Kaygı Nereden Beslenir?
  • Kaygıyı Yönetmek
  1. Odaklanma
  • Dikkat Eksikliği Çalışmayı Nasıl Etkiler?
  • Odaklı Çalışma Nasıl Yapılır?
  • Zamanı Etkin Kullanmakla Odaklanma Arasındaki Bağlantı Nedir?
  • Sosyal Hayat/Akademik Hayat Arasındaki Denge Nasıl Kurulur?
  • Verimli Uykunun Başarıya Etkisi
  1. Verimli Çalışma Teknikleri
  • Gün İçinde Enerjiyi Düşüren Alışkanlıkları Tespit Etmek
  • Sınava Yönelik Etkili Çalışma Yöntemleri
  • Akademik Çalışma Nasıl Yapılmalı?
  1. Başarı Psikolojisi

Başarı Nedir? Niçin Başarmak İsteriz?

Başarı ve Mutluluk Arasındaki Bağlantı Nedir?

Kimler Daha Başarılı Olur?

Başarının Kriteri Nelerdir?

Başarı Öğrenilebilir mi?

  1. Öğrenci Koçluğu (Öğrenci ile Birebir-2 Seans)
SINAV KAYGISINI YÖNETME MODÜLÜ

7 Saat/Öğrenci ve Veli ile Birebir Çalışılır

Sınav Kaygısını Yönetmek

  • Sınav Kaygısını Tanımak
  • Kaygının Beslendiği Kaynakları Teşhis Etmek
  • Öğrenciye Özel Kaygı Envanteri Çıkarmak
  • Olumsuz İnançları Tanımak
  • Sokratik Sorgulama
  • Olay, Duygu ve Düşünceler Arasındaki Etkileşimi Anlamak
  • Olumsuz Düşünceleri Olumlular ile Değiştirmek
  • Bakış Açısı Değiştirme
  • Kaygıyı Kontrol Etme Teknikleri
  • Ebeveyn/Veli Tutum Ölçeği
  • Sınav Anne Babasının Kaygı Kaynağı Olmasını Engellemek
MESLEK DANIŞMANLIĞI MODÜLÜ

3 Saat/Öğrenci ile Birebir Çalışılır

  1. Öğrenciye Özel Mizaç/Meslek Envanter Testi
  2. Öğrenciye Özel Meslek/Bölüm Uygunluk Raporu
  3. Kariyer Koçluğu-1 Seans

Başvuru Formu


Eğitimi hangi tarihte yapmayı düşünüyorsunuz ?:
[recaptcha]